
כל מי שמחפש דירה מאז התפתחותה של רשת האינטרנט מבחין היטב בשינוי המהותי שחל בצורות החיפוש. כמו תחומים רבים אחרים, גם עולם הנדל”ן עבר שינויים מרחיקי לכת מאז עלייתה של הרשת והפיכתה למקור המידע המרכזי בעולם. הזירה הוירטואלית השפיעה רבות על תחום חיפושי הדירות ובעצם הפכה את אתרי המודעות לבמה המרכזית מה מתנהל השוק.
מי שחיפש דירה בעבר, מכיר את התהליך הארוך והמייגע של איתור דירות פוטנציאליות. חיפוש מודעות בעיתוני סוף השבוע, התרוצצות בין משרדי תיווך נדל”ן שונים וכו’. היום, כל מי שרוצה לקנות דירה, מתחיל את החיפוש שלו ברשת. אתרי המודעות הגדולים התפתחו מאוד מאז הקמתם והן מאפשרים היום חיפוש דירות ברזולוציה גבוהה במיוחד, להשגת תוצאות מדויקות בלבד. חיפוש אחר דירות בלוחות המודעות הוירטואליים מאפשר לבצע חיתוך וסינון של התוצאות מאפשר לבצע חיתוך וסינון ברמת דיוק גבוהה מאוד- בחירת אזור המגורים, בחירת סוג הנכס, בחירת גודל הנכס, בחירת טווח מחירים רלוונטי ואפילו בחירה של פרטים טכניים מדויקים כמו קיומם של מחסן, מעלית, חניה, סורגים וכו’. אין פלא, אם כן, שלוחות המודעות האינטרנטיים הם בין ההצלחות הגדולות ביותר, גם מבחינת האינטרנט וגם מצידו של עולם הנדל”ן. לוחות אלו מציעים גם גרסאות חינמיות למפרסמים וכמובן למחפשים ובכך מגבירים עוד יותר את הפופולריות שלהם.
שיווק נדל”ן ברשת
מלבד לוחות המודעות באינטרנט, ניתן למצוא ברשת מידע רב בתחום חיפוש הדירות. מי שעוסק בשיווק נדל”ן כבר מזמן יודע שהאינטרנט הוא כלי שצריך להשקיע בו במיוחד. כך כל פרויקט נדל”ן חדש מלווה באתר אינטרנט תדמיתי המספק פרטים לגולשים וכן במסע פרסום אינטרנטי מסוגים שונים. מחפשי הדירות מוצאים את דרכם לאתרים אלו בעזרת מנועי החיפוש. כל שכל מי שמחפש דירות במזכרת בתיה ,או דירות בחדרה, פשוט צריך להקליד במנוע החיפוש את הביטוי המתאים ומיד יקבל שלל תוצאות רלוונטיות. גם הפניות לאתרים וגם פרסומות שמקדמות פרויקטים מסוימים לפי מיקום גאוגרפי וכו’.
שינוי משמעותי נוסף בתחום חיפושי הדירות עבר על סוכנויות הנדל”ן. אי אפשר לומר שהן כבר לא רלוונטיות, אך בהחלט ניתן לראות שהן נאלצו להתאים את עצמן לשינויים. כל סוכנות תיווך שרוצה להישאר להמשיך להיות רלוונטית היום, משקיעה משאבים רבים בפיתוח אתר אינטרנט שלה, הכולל בתוכו פירוט של מאגר הדירות אותן היא מייצגת ומאפשר חיפוש נוח לגולשים.
מעבר לכך, חשוב להשקיע בפרסום מידע נגיש וקל להבנה אודות פרויקטים שונים. אם מדובר בדירות במזכרת בתיה או בנדל”ן מסחרי במרכז, בכל מקרה האינטרנט הוא הכלי המוביל. בעידן המידע הדיגיטלי אנשים מחפשים כל הזמן. מחקרים הוכיחו שרוב האנשים מבצעים מחקר אינטרנטי מקיף אודות אפשרויות התעסוקה באזור בו הם מחפשים דירה, אודות הפרויקטים באזור ועוד, כל זאת עוד לפני שהם פונים לשלב החיפוש עצמו. לכן מי רוצה להצליח בשיווק נדל”ן היום, חייב לשים דגש משמעותי על פיתוח תחום האינטרנט.