
אם גם אתם התחלתם לחפש משרד להשכרה בתל אביב ונתקלתם בשפע רק של מידע והיצע, מתווכים ומחירים, רישיונות עסק ומה לא.. אינכם בטוחים איך לקחת את זה מכאן, ריכזנו עבורכם מידע חשוב שיעזור לכם במשימה.
ישנם מספר משתנים חשובים שיש לקחת בחשבון כאשר אתם מחפשים משרדים להשכרה בתל אביב, הפעם נתמקד בשלושה עיקריים: מה גודל המשרד, מה התקציב שלכם לטובת ההשכרה והיכן חשוב לכם להתמקם.
גודל המשרד
על מנת להבין מה גודל השטח אותו אתם מחפשים להשכיר, יש לחשב זאת לפי מספר האנשים במשרד והשטח שכל אחד מהם זקוק לו. האם יש חדרים פרטיים לעובדים או לחלקם? האם אתם עובדים בשטח אחד פתוח ומשותף? עליכם לערוך מעין מפרט (אל תדאגו, זה לוקח רק כמה דקות) ובו כמות העובדים, כמה שטח כל אחד צריך וסה”כ. משרד סטנדרטי, אגב, נחשב לגודל של 100 מ”ר, ומכיל בין 3-10 אנשים ואולי מעבר לכך.
דבר נוסף שיש לזכור לגבי השטח הוא שיש שטח ברוטו ושטח נטו, 100 מ”ר הוא ברוטו בדרך כלל.
התקציב להשכרה
המחיר למ”ר משתנה בהתאם לאיזור ולמצב השוק בתקופה המבוקשת, וחשוב לזכור שלעלות ההשכרה נוספות הוצאות נוספות כגון חנייה, ארנונה, דמי ניהול, מים וחשמל, ועוד.. עליכם לחשב מה התקציב הכולל שתוכלו להשקיע בחודש לטובת משרדים להשכרה בתל אביב, כדי שיהיה לכם מושג איזה טווח מחירים לחפש. אל תשכחו שארנונה עסקית יקרה יותר מהארנונה הרגילה. בנוסף, כל עניין הברוטו והנטו משתנה מבניין לבניין, בהתאם לבנייה ולשטחים המשותפים בבניין.
דמי ניהול
“הפתעה” נוספת שחשוב לקחת בחשבון היא נושא דמי הניהול, שזה בעצם סוג של “ועד בית” למשרדים. עליכם לקחת חלק בהוצאות הבניין לטובת תחזוקה, ניקיון, מעליות, שמירה, ביטוחים ועוד. מדובר על סכום שיכול לנוע בין כמה מאות שקלים בחודש ועד לסכומים גבוהים הרבה יותר, תלוי היכן המשרד ממוקם ועד כמה המגדל מפואר וחדשני.
מיקום המשרד
תל אביב שופעת אופציות באיזורים רבים בעלי אופה שונה, כל שעליכם לעשות הוא להסתובב, ואנו ממליצים לא להקל ראש בנושא, ולמצוא את האיזור שמתאים לכם. האם המשרד שלכם מקבל לקוחות במקום? במידה וכן, אנו ממליצים שתיקחו זאת בחשבון כאשר תתעסקו בנושא המיקום.
ניתן לחלק את תל אביב למספר איזורים מבחינת מיקום המשרד:
- מרכז תל אביב
- דרום העיר
- מגדלי עזריאלי והרכבת
- צפון תל אביב
- הצפון הישן
המחירים למ”ר משתנים כמובן מאיזור לאיזור ויש לבחון את הנושא היטב. אלמנטים נוספים שיש לקחת בחשבון מבחינת בחירת האיזור הם:
- כמה חנייה יש באיזור?
- עד כמה המקום שקט / רועש – מתאים לאופי המשרד ולאנשיו?
- עד כמה אפשרויות המזון באיזור מגוונות על מנת לקפוץ לאכול בזריזות?
בהצלחה!